NormCore

Presse bureau: 
Udsendt via b2bonline.dk

Er du typen, der aldrig har forladt dine jeans, hvide T-shirts og uld-trøjer til fordel for de seneste modetrends? Det er kun godt. For det er nu tid til at sige "velkommen" til [anti]trenden NormCore! Ordet Normcore stammer fra sammensætningen af præfikset Norm, som kommer fra ordet "Normal", og suffikset Core, som kommer fra ordet "Hardcore". Hvide T-shirts, slidte jeans, fleece- og rullekravetrøjer: det er trendens hovedvåben. Normcore går ud på at være enkel, behageligt påklædt, uden at tage sig af hvad andre tænker.

Fokus på 4 mærker, der er med på NormCore-”anti”trenden.

Efter at have lanceret sin første sportssko i 1920 (skabt af en vis Adolf Dassler med tilnavnet Adi), og efter at have udstyret de største sportsatleter på planeten med sko, besluttede adidas at gå fra stadion til gaden og lancere sin egen kollektion af city-sko. Med en lang historie bag sig henter de ideer i arkiverne og genudgiver de legendariske sneakers, som har sat sit præg på historien. Fra Stan Smith til Gazelle over Superstar... En mode-kollektion, der er meget Original!

Levis er myten blandt denim-myterne. Mærket blev skabt i USA i 1853 med vilje og fantasi af Levi Strauss, der var udvandret fra Bayern. Mærkets vigtigste produkt er jeans! Ifølge legenden gjorde Levi Strauss i 1873 reklame for sine revolutionære bukser og deres ekstreme holdbarhed ved at binde dem til to heste og få hestene til at trække i modsatte retninger. Siden da har alle Levis jeans fået et mærke i taljen med to heste. I dag producerer mærket ikke blot bukser, men har udviklet en række prêt-à-porter produkter, accessories, tasker og læderprodukter, der er i samme ånd, som gjorde mærket berømt. Skoene og taskerne fra Levis appellerer til et stigende antal Levis fans.

For at forstå mærkets historie skal vi tilbage til slutningen af 1980'erne, hvor G-Star Raw blev skabt i Holland. Mærket handler om urban stil og streetwear, hvor de bruger rå materialer som denim og læder. Mærket er i høj grad inspireret af den militære verden, og G-Star Raw blander stilen fra militæret med et moderne og dynamisk design. Mange berømtheder fra musikens og sportens verden bærer ofte produkter fra G-Star Raw, hvilket gør det til et af de mest indflydelsesrige mærker.

Timberlands historie starter i 1973 i New England, USA, hvor Swartz familien innoverer og skaber (grundlægger og nuværende ejer af mærket) en ny model, der er fremstillet ved brug af en fuldstændig banebrydende teknik. Sålerne er svejset i stedet for syet hvilket gør dem vandtætte. En revolutionerende model, som er komfortabel, vandtæt, slidstærk, og perfekt både til sommer- og vinterbrug: Timberland støvlen. Den gule støvle bliver øjeblikkeligt til en klassiker og er i dag en uundværlig model inden for streetwear. Mærket, som er kendt for stilen, kvaliteten og det autentiske design, fortsætter med at være innovativt med nye moderne kollektioner, som lever op til vores krav.

Om Spartoo.dk : N°1 i online-skosalg i Europa
Spartoo.dk er en del af Spartoo.com-gruppen, der blev grundlagt i 2006 og hurtigt slog igennem som førende webshop med sko, lædervarer og tøj. I dag tilbyder Spartoo over 700 mærker indenfor fashionable damesko, elegante herresko og komfortable børnesko (bl.a. New Balance, Geox, Converse, Timberland og Birkenstock). Over 30.000 modeller er tilgængelige (diskrete ballerinaer, klassiske støvler, farverige sneakers, avantgarde-pumps, varme støvletter, trendy sandaler…). Spartoo.com dækker hele Europa og er med på top 10-listen af mode-internetbutikker og firmaer med størst vækst i Europa.

  • Omsætning 2013: 140 millioner euros
  • Omsætning 2012: 115 millioner euros
  • Omsætning 2011: 100 millioner euros
  • Omsætning 2010: 50 millioner euros
  • Omsætning 2009: 30 millioner euros
  • Omsætning 2008: 15 millioner euros
  • Omsætning 2007: 5 millioner euros
  • Over 6 millioner individuelle besøgende i december 2012 (Médiametrie, Europa)
  • Top 10 blandt mode-internetbutikker efter La Redoute og 3suisses (Médiametrie, 2012)
  • Top 10 blandt firmaer med størst vækst i Europa (Mediamomentum.co.uk, 2012)
  • Medarbejderstab: 200 ansatte
rue Barbusse 38100 Grenoble
Post nummer: 
1000 København K
Telefonnummer: 
89 88 15 55
Presse kontakt: 
Marilou Nielsen